Störningar i ljud och bild

Vänd dig alltid först till din tv-leverantör när du upplever störningar i tv-utsändningarna. TV4-Gruppen får inte rapporter från tv-leverantörer när de har problem med lokala störningar eller arbeten.

Utsändning i digitala marknätet
Tar du in TV4 med vanlig antenn kan du vid störningar kontakta Teracom på telefon 0771-91 00 85. Numret är bemannat alla dagar klockan 08.00-22.00. Här finns mer information, www.teracom.se.

Teracom ansvarar för utsändningen av TV4 och andra kanaler i marknätet. Både de tv-kanaler som ligger fritt i digitala marknätet, till exempel TV4, och de övriga tv-kanaler som distribueras av Boxer, till exempel Sjuan.

Kontakta Teracom enligt ovan för att få kännedom om planerade sändningsavbrott.

Utsändning via kabel, satellit och bredband
Tar du emot tv i kabel, via satellit eller i bredband, kontakta den tv-leverantör du får tv från.

Saknar du kunskap om vilken som är din tv-leverantör, kontakta din hyresvärd eller titta i trappuppgången. Där brukar finnas en dekal som visar vilken tv-leverantör som distribuerar tv i din fastighet.

Kontaktinformation till leverantörer

 

Senast uppdaterad: 2012-09-18