Press/media

TV4-Gruppens pressavdelning hjälper journalister och pressrepresentanter inom alla medier med information om TV4-Gruppen och programmen i alla TV4-Gruppens kanaler. Här till höger finns nyheter om både företaget, kanalerna och programmen.

Pressavdelningen är bemannad under kontorstid. Växel är öppen dygnet runt och kan hänvisa dig rätt även utanför kontorstid. På pressavdelningen jobbar bland andra:

Jennifer McShane, kommunikationschef.
Magnus Törnblom, pressansvarig corporate.

Kontakta oss gärna med dina frågor och önskemål så hjälper vi till.

För journalister
Är du journalist är du välkommen att kontakta TV4-Gruppens pressavdelning på telefon 08-459 40 00 (under kontorstid) eller via e-post press@tv4.se. Har du redan en inloggning till presstjänstsajten (se nedan) kan du också hitta respektive pressinformatörs kontaktuppgifter där.

Under kvällstid och på helger nås pressavdelningen via TV4-Gruppens växel: 08-459 40 00.

Presstjänstsajten
För att få tillgång till tablåer, programtexter, pressbilder samt beställa pressmeddelanden via mejl måste du ha behörighet till vår presstjänstsajt. Här hittar du TV4-Gruppens presstjänst på nätet. Till presstjänsten>>

Tablåer, programtexter och programbilder levereras av företaget Red Bee Media. Deras kontaktuppgifter hittar du på presstjänsten.

Om du ännu inte har tillgång till presstjänsten är du välkommen att registrera dig här>>

OBS!
Endast yrkesverksamma journalister får tillgång till presstjänsten. Övriga som är intresserade av utbudet i TV4-Gruppens kanaler hänvisas till tv4gruppen.se och tv4.se. Pressavdelningen har tyvärr inte möjlighet att svara på frågor från andra än journalister på ovanstående telefonnummer och mejladress.

För tittarinformation, se kontakt.

Senast uppdaterad: 2015-07-10