2017-10-12 | Programnytt

Playmakers är tillbaka i TV4 Play - här är tjejerna i andra säsongen

I höst är TV4 Plays tittarsuccé Playmakers tillbaka. I första säsongen fick tittarna en unik inblick i NHL-tjejernas liv borta i USA med giftermål, graviditeter och flyttplaner. Nytt för i år är att tittarna får lära känna två nya tjejer från fotbollens värld, Josefin Lustig i Skottland och Elin Wass i Grekland.

I höst är TV4 Plays tittarsuccé Playmakers tillbaka. I första säsongen fick tittarna en unik inblick i NHL-tjejernas liv borta i USA med giftermål, graviditeter och flyttplaner. Nytt för i år är att tittarna får lära känna två nya tjejer, Josefin Lustig i Skottland och Elin Wass i Grekland.

De färgstarka tjejerna i Playmakers blev förra säsongen riktiga publikfavoriter. Nu är det klart att serien är tillbaka i höst på TV4 Play. En nyhet för denna säsong är att Josefin Lustig, fru till fotbollsproffset Mikael Lustig i Celtic och svenska landslaget samt Elin Wass, fästmö till Oscar Hiljemark i Panathinaikos och U21-hjälte, är de nya tjejerna i Playmakers.

– Superkul att programmet på kort tid blivit så populärt. Det är dock inte svårt att förstå då vi får en unik inblick i en annars exklusiv och stängd värld. I nya säsongen växlar vi upp och breddar oss in i den glamorösa fotbollsvärlden, säger Crille Andersson, exekutiv producent på Bonnier Broadcasting.

I Playmakers får tittarna följa sex färgstarka tjejer som alla lever ett händelserikt och annorlunda liv tillsammans med sina killar som är fotbolls- och ishockeyproffs. De studerar, driver egna företag, har tusentals följare på sociala medier och dagarna fylls av shopping, välgörenhet, barn och entreprenörskap. Men det glamorösa livet har även baksida. Längtan och saknaden efter vännerna och familj i Sverige och vetskapen om att ens trygga vardag där familjen rotat sig en dag kan bytas ut, när ens kille tvingas att byta lag och ibland till och med land.

Playmakers produceras av Nexiko för Bonnier Broadcasting. Premiär på TV4Play senare i höst. Totalt sänds XX avsnitt i höst.

Playmakers:

Josefin Lustig, 28 år, gift med fobollsspelaren Mikael Lustig som spelar i Celtic. Bor i Glasgow, Skottland. Tillsammans har de barnen Lucia och Lexie. Driver eget företag, studerar till PT och är Social Media Influencer.

Elin Wass, 24 år, tillsammans med fästmannen Oscar Hiljemark som spelar i Panathinaikos. Bor i Aten, Grekland. Stort intresse för kläder, mode och träning. Gjort flera samarbeten med företag i sociala medier.

Elina Casell Hjalmarsson 30 år, gift med Niklas Hjalmarsson som spelar i Arizona Coyotes i NHL. Bor i Scottsdale Arizona. Tillsammans har de barnen Theo 3,5 och Oliver 6 månader. Ägare och Creative Director för egna klädmärket ELINA CASELL.

Sanne Josefsson, 28 år, gift med Jacob Josefsson som spelar för Buffalo Sabres. Bor i Buffalo. Entreprenör som driver klädshop. Designar kläder, bloggar och arbetar med varumärket SanneAlexandra.

Emmeli Lindkvist, 24 år, tillsammans med Rikard Rakell som spelar i Anaheim i NHL. Bor i Orange County, Kalifornien. Studerar kommunikation på distans. Nybliven hundägare till Stella.

Frida Hägglund, 26 år, gift med Ludwig Byström som spelar i Texas Stars. Tillsammans har de dottern Mia som föddes i juli 2017. Bor i Austin, Texas. Kommer från Örnsköldsvik. Utbildad designer och nagelterapeut. Gillar att engagera sig i välgörenhet.

De färgstarka tjejerna i Playmakers blev förra säsongen riktiga publikfavoriter. Nu är det klart att serien är tillbaka i november på TV4 Play. En nyhet för denna säsong är att Josefin Lustig, fru till fotbollsproffset Mikael Lustig i Celtic och svenska landslaget samt Elin Wass, fästmö till Oscar Hiljemark i Panathinaikos och U21-hjälte, är de nya tjejerna i Playmakers.

– Superkul att programmet på kort tid blivit så populärt. Det är dock inte svårt att förstå då vi får en unik inblick i en annars exklusiv och stängd värld. I nya säsongen växlar vi upp och breddar oss in i den glamorösa fotbollsvärlden, säger Crille Andersson, exekutiv producent på Bonnier Broadcasting.

I Playmakers får tittarna följa sex färgstarka tjejer som alla lever ett händelserikt och annorlunda liv tillsammans med sina killar som är fotbolls- och ishockeyproffs. De studerar, driver egna företag, har tusentals följare på sociala medier och dagarna fylls av shopping, välgörenhet, barn och entreprenörskap. Men det glamorösa livet har även en baksida. Längtan och saknaden efter vännerna och familj i Sverige samt vetskapen om att ens trygga vardag där familjen rotat sig en dag kan bytas ut, när ens kille tvingas att byta lag och ibland till och med land.

- Jag tycker det är kul med nya utmaningar. Dessutom tycker jag att det är bra att folk får se verkligheten av hur vårt liv ser ut. Det finns mycket fördomar. Jag kommer visa allt från min vardag. Dels vad jag jobbar med, min resa att vinna över min depression, barnen, fotbollen och även min träning där jag pluggar till att bli personlig tränare, säger Josefin Lustig.

Playmakers produceras av Nexiko för Bonnier Broadcasting. Premiär på TV4 Play under november.

Playmakers:
Elina Casell Hjalmarsson, 30 år, gift med Niklas Hjalmarsson som spelar i Arizona Coyotes i NHL. Bor i Scottsdale Arizona. Tillsammans har de barnen Theo och Oliver. Ägare och Creative Director för egna klädmärket ELINA CASELL.
Sanne Josefsson, 28 år, gift med Jacob Josefsson som spelar för Buffalo Sabres. Bor i Buffalo. Entreprenör som driver klädshop. Designar kläder, bloggar och arbetar med varumärket SanneAlexandra.
Emmeli Lindkvist, 24 år, tillsammans med Rikard Rakell som spelar i Anaheim. Bor i Orange County, Kalifornien. Studerar kommunikation på distans. Nybliven hundägare till Stella.
Frida Hägglund, 26 år, gift med Ludwig Byström som spelar i Texas Stars. Tillsammans har de dottern Mia som föddes i juli 2017. Bor i Austin, Texas. Utbildad designer och nagelterapeut. Gillar att engagera sig i välgörenhet.

Senast uppdaterad: 2017-10-12