2017-04-11 | Programnytt

Succéstart för sjunde säsongen av Biggest loser – Nu eller aldrig!

I första avsnittet av Biggest loser i Sjuan påbörjade 14 modiga deltagare resan mot ett nytt och hälsosammare liv. Programmet fick en succéstart och sågs av 375.000 tittare i alla 3+ och hade en andel på 14 procent samt rating på 5 procent i Sjuans huvudmålgrupp kvinnor 25-59. Det är en ökning med 65.000 tittare jämfört med förra årets säsongsstart. 

-Vilken fantastisk start vi fick! Särskilt i dessa tider när PUT:en går ner så är det oerhört glädjande när ett program till och med växer jämfört med tidigare år och det är ett riktigt styrkebesked för Biggest loser som format och dess förmåga att skapa engagemang. Jag är så otroligt glad och stolt över deltagarna och alla som varit inblandade både framför och bakom kamerorna. Alla har gjort ett grymt jobb och jag hoppas innerligt att tittarna väljer att följa med oss på resten av resan – och jag kan lova att det blir en händelserik och spännande säsong, säger Lotta Andersson, exekutiv producent.

I gårdagens avsnitt av Biggest loser – Nu eller aldrig! fick tittarna ta del av flera starka berättelser om varför deltagarna hamnat där de är och varför de nu har bestämt sig för att ta steget att förändra sina liv. 375.000 personer bänkade framför Sjuan för att se säsongsstarten. Under förra årets växte tittarsiffrorna under hela säsongen, programmet startade på 310.000 och landade i en finaltittarsiffra på 535.000. Många valde också att se programmet i TV4 Play – tittarsiffrorna står sig stadigt jämfört med föregående år, även efter att TV4 Play infört inloggat läge. Jämfört med Sjuans främsta konkurrerande kanaler TV3 och Kanal5 tog Biggest loser hem fajten i samtliga målgrupper.

Biggest loser – Nu eller aldrig! sänds i 20 avsnitt och visas måndagar och tisdag 21.00 i Sjuan. Tittarsiffrorna är preliminära från MMS. 

Senast uppdaterad: 2017-04-11