2017-02-24 | Övriga nyheter

Nu har TV4 Play 2,5 miljoner inloggade användare – och nomineras till årets underhållningssajt av Internetworld

Efter flertalet utvecklingssatsningar nomineras nu TV4 Play av Internetworld till ett av landets mer prestigefyllda priser för webbsajter. 

2016 var ett händelserikt år för TV4 Play, som genomgått en lång rad projekt i syfte att förädla och vidareutveckla sitt erbjudande mot såväl användare som annonsörer. Bland annat genomfördes ett omfattande loginprojekt – där användaren genom att enkelt registrera sig får tillgång till hela TV4-världen – något som hela 2,5 miljoner människor valt att göra hittills.

- Det här gör att vi kan kan ta ytterligare steg i att personalisera tjänsten och erbjuda annonsmarknaden en unik målgruppsprodukt med validerad förstapartsdata och transparens som ingen annan i Sverige, säger Mathias Berg, COO TV4.

Nu står det klart att tv-tjänsten nomineras till Internetworlds årliga Topp 100 bland Sveriges bästa sajter, i kategorin underhållning.

- Under det gångna året har vi släppt fler funktioner och nyheter inom tjänsten än vad som gjorts på många år. Självklart väldigt kul att få den här sortens bekräftelse på att vi lyckats väl med våra initiativ, säger David Bustos, tjänsteägare TV4 Play.

 

Användaren i fokus – genom en öppen och lättillgänglig tjänst – helt gratis!

TV4 Play finns i dag på samtliga av de större och vanligaste plattformarna – iOS (iPhone och iPad), Android (app och Android tv), Apple TV4 (generation 3 och 4) samt Chromecast.

Stort fokus har under året legat på kvalitetshöjande aktiviteter och tekniska stabilitetsförbättringar – något som inte alltid syns så mycket utåt, men som användarna ändå märkt av i form av förbättrad videokvalitet, minskad buffring, och stabilare uppspelning.

- Det gensvar vi får från användare, marknaden och branschen i stort för nya TV4 Play är häftigt. Det blir ännu häftigare med tanke på att vi egentligen har de största förändringarna framför oss. 2017 är året då TV4 Play skall blir en mycket personligare upplevelse och även på allvar bli ett alternativ till linjär konsumtion, säger Mathias Berg.

Senast uppdaterad: 2017-02-24