2016-11-29 | Övriga nyheter

Två miljoner inloggade på TV4 Play – C More breddas med TV4:s innehåll reklamfritt

Två miljoner registrerade användare – på bara sex månader. Det gör TV4 Play till den största av alla inloggade svenska tv-tjänster. Nu breddas och stärks dessutom Sveriges snabbast växande streamingtjänst C More, när TV4:s innehåll flyttar in helt reklamfritt. Därmed renodlas TV4 Play som gratistjänst och C More som betaltjänst – och tillsammans levererar tjänsterna Sveriges starkaste tv-erbjudande online.

Bonnier Broadcastings båda tjänster TV4 Play och C More lägger snart ett succéår bakom sig. Medan C More under 2016 fortsatt vara den snabbast växande streamingtjänsten av alla – och växer ungefär dubbelt så snabbt som marknaden i snitt – passerar TV4 Play nu den historiska milstolpen två miljoner registrerade och inloggade användare.

- TV4 Play har etablerat en unik position både bland både användare och annonsörer. På ett drygt halvår har vi nått dubbelt så många inloggade användare som vi hoppats på – det är ett styrkebesked kring TV4:s erbjudande. Tack vare investeringarna vi gjort i teknik, innehåll och användarupplevelse är TV4 Play nu på god väg att bli den destination där den totala tv-upplevelsen börjar för våra användare, säger Casten Almqvist, vd för Bonnier Broadcasting.

Därmed är timingen också rätt för nästa steg i satsningen på att stärka och renodla TV4 Play och C More i en gratis AVOD-tjänst och en betald SVOD-tjänst. Under inledningen av nästa år breddas C More, när TV4:s innehåll blir en del av C More, utan reklam. Och därmed gör sällskap med den livesport och TV4 Play Premiums sportpaket som redan tidigare flyttats till C More. Samtidigt förstärks också TV4 Play som en renodlad, reklamfinansierad gratistjänst med det bästa och mest engagerande svenska tv-innehållet inom både underhållning och nyheter.

- Med egna originalserier, exklusiv sport och det bästa från Hollywood kombinerat med TV4:s lägereldsprogram reklamfritt får nu C More ett unikt engagerande utbud på den svenska marknaden, som du inte kommer att kunna hitta någon annanstans. Kraften i att ha det breda innehållet som det pratas om är enorm. Samtidigt kommer vi att fortsätta utveckla den tekniska användarupplevelsen, säger Casten Almqvist.

Det här innebär att de kunder som i dag har ett TV4 Play Premium-abonnemang efter förändringen kommer att kunna se TV4:s reklamfria innehåll och alla TV4:s livekanaler på C More. De får därutöver också tillgång till C Mores alla filmer och serier, utan någon extra kostnad. Liksom SVT:s linjära kanaler, som även de går att streama på C More. Sammantaget blir Bonnier Broadcastings betal-tv-tjänst därmed betydligt starkare, utan att den kostar mer. Det exakta datumet för förändringen är ännu inte spikat, men information till kunderna kommer att gå ut under början av nästa år.

Senast uppdaterad: 2016-11-29