• 2018-04-10

    TV4 samlar varumärkena för att bli tydligare för både användare och annonsörer

    Idag får våra varumärken och tjänster en uppdaterad och samlad visuell identitet, där vår älskade röda TV4-logotyp ställs i centrum. En ny kanalgrafik, rösthallå, uppdaterade loggor och ett farväl till varumärket TV4-Gruppen är några av nyheterna....

  • 2018-01-13

    Därför blir det inget möte med programledarens advokat

    Den 8 december offentliggjordes att Folkspel och TV4 beslutat att avsluta samarbetet med dåvarande programledaren för Bingolotto på grund av allvarliga arbetsmiljöproblem. Många blev förvånade och ledsna över att en folkkär programledare tvingades...

  • 2018-01-09

    TV4 och Sjuan går från bild- till rösthallå

    Tv-hallåan har en lång historia. Ända sedan 50-talet i Sverige. Inledningsvis på Sveriges Television, som var ensamma om att sända tv i Sverige under lång tid. När nya kanaler såg dagens ljus under slutet av 80- och början av 90-talet dök hallåor ...

  • 2017-12-18

    Så hanterar TV4 kränkningar och trakasserier

    Höstens #metoo-upprop har satt fokus på hur vi beter oss mot varandra, både på jobbet och i vardagen.  TV4 är en del av Sverige och även vi har haft goda skäl att syna arbetsmiljön. I november började vi genomföra ”Nollmissionen”, vårt...

  • Äldre blogginlägg

Åsa Barsness

Kommunikations- och HR-direktör

TV4-historia: 
Började på TV4 och Bonnier Broadcasting i november 2017.

Innan dess:
Kommunikationsdirektör på Sweco, konsult på JKL, 11 år i olika kommunikations- och marknadschefsroller på IBM och innan dess 8 år i USA där jag studerade och arbetade med marknadsföring på Motorola.

Viktigaste mediefrågan:
För TV4:s och C Mores del – att vara en del av Sverige, när det gäller aktualitet, relevans och tillgänglighet.