2017-11-14 | Företagsnytt

Fortsatt digital kraftsamling – Mathias Berg blir operativ chef för både TV4 och C More

 

Bonnier Broadcasting fortsätter att bygga positionen som den ledande aktören inom rörlig bild i Sverige. Mathias Berg, i dag operativ chef för TV4, blir ny operativ chef även för C More, med uppdrag att samordna och knyta ihop verksamheterna och tjänsterna ytterligare, inte minst digitalt. Härigenom skapas ännu bättre förutsättningar att accelerera tillväxten inom både reklam-tv och betal-tv-verksamheten. I samband med det försvinner vd-rollen på C More, och Manfred Aronsson lämnar företaget.

 

 

Sveriges bästa tv-upplevelser får en ännu starkare plattform när Bonnier Broadcasting nu kraftsamlar, och ytterligare samordnar TV4 och C More, inte minst digitalt. Mathias Berg, i dag operativ chef för TV4, tar också över som operativ chef för C More. Med ett tydligt mål att fortsätta utveckla C More till en framgångsrik, älskad och lönsam tv-tjänst, och med ökade slutkundsintäkter i fokus.

- Som operativ chef för TV4 och chef för TV4 Play har Mathias Berg med sitt team visat vad ett modernt digitalt ledarskap kan skapa. 3,6 miljoner inloggade användare på TV4 Play och en kraftfull tillväxt både när det gäller konsumtion och affär talar sitt tydliga språk. Mathias får nu uppdraget att leda den fortsatta transformationen av våra varumärken och tjänster, och ännu tydligare koppla samman TV4 Play och C More. Det är ett naturligt nästa steg i vårt arbete med att ständigt förbättra användarresan på alla plattformar, säger Casten Almqvist, vd för TV4 och Bonnier Broadcasting.

Målet med förändringen är alltså att ännu tydligare knyta ihop de två verksamheterna och digitala tjänsterna, att tydliggöra C Mores långsiktiga mål och hur de ska uppnås, och att fullt ut frigöra kraften i det digitala samarbetet mellan tjänsterna och de team som jobbar med dem.

- Vi har kommit en bra bit på vägen, men måste bli ännu vassare på att få ihop TV4 Play och C More för att verkligen leverera Sveriges bästa tv-upplevelser på alla plattformar. Jag har stor respekt för den uppgift som ligger framför oss. Men med de två kompetenta och framgångsrika team som idag jobbar med tjänsterna, och med kraften i de förändringar som nu görs, är jag övertygad om att vi blir ännu mer snabbfotade och kan ta nya stora kliv för att på bästa sätt möta våra användares högt ställda krav och förväntningar, säger Mathias Berg.

I och med förändringarna försvinner vd-rollen för C More, och C Mores vd Manfred Aronsson lämnar Bonnier Broadcasting.

- Sedan Manfred tog över för 3,5 år sedan har C More gått från att vara en verksamhet i djup kris där ett av alternativen var att sälja bolaget, till att i dag vara en bärande byggsten i vår långsiktiga strategi. Manfred och hans medarbetare har förbättrat tjänsten och rättighetsportföljen, ökat antalet abonnenter och fått fler nöjda kunder. Nu är C More väl förberett för att växla upp tillväxttakten ytterligare i nära samverkan med TV4, säger Casten Almqvist.

 

Senast uppdaterad: 2017-11-14